Buscar

dimarts, 8 de març del 2011

Noves tecnologies vistes com un mestre d'infantil.

Les noves tecnologies  són per a un mestre alguna cosa que ha d’aprendre, ja que per estar vivint on està vivint i mantindre unes relacions que cada vegada estan més informatitzades és necessari, però per contra les generacions més joves ja naixen amb eixa condició cosa que els fa natius de la informàtica, per tant, els mestres seran immigrants d’aquesta.  També he de dir que un recurs informàtic és un recurs que perdurarà per a sempre, del qual es podran fer tantes copies com foren necessàries.
Tot açò naix de la necessitat que ha creat aquest context social. Per això cal introduir-les des del primer cicle d’educació infantil, per a facilitar la inserció dels nens en esta societat, a més a més ampliar els coneixements del medi físic, natural, social i cultural tal i com es diu al Currículum.
Açò ens fa pensar que les noves tecnologies es poden utilitzar com una ferramenta d’ajuda, aprofitant que el nen l’aprendrà com utilitzar i a més aquestes adaptar-se a les característiques dels nens.
El poder aprendre a utilitzar-les, obre un ventall de possibilitats on es poden explorar moltes activitats, permitent açò desenvolupar la coordinació ull-ma. De la mateixa manera que la societat accepta el canvi l’educació també ha d’acceptar aquest canvi i adaptar-se. Com diu Montserrat Bigas “Les noves tecnologies estan en constant canvi. Aquestos recursos nous ens poden ajudar a les aules de totes les edats”.
En resum diré que les noves tecnologies deuen ser un recurs de reforçament  educatiu però no han de ser el centre de l’educació infantil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada